Garsiakalbiai automobiliams, jų rūšys

Garsiakalbių rūšių egzistuoja nemažai yra tokiu kurie skiriasi ir veikimo principų ir kitomis charakteristikomis. Šiandien labai bendrai pakalbėsime apie tai, kurie garsiakalbiai yra dažniausiai naudojami automobilyje ir jų rūšys. 

Trys plačiausiai paplitę garsiakalbiai rūšys:

Plačiajuosčiai 8-17cm garsiakalbiai.

Jų dažnių diapazonas gali būti nuo 100 Hz iki 10 kHz, o kartais – dar platesnis. Šie garsiakalbiai dažniausiai naudojami gamyklinėse garso sistemose, kurios komplektuojamos į naujus automobilius.

Plačiajuosčiai „koaksialo” (angl. coaxial, arba ašinio) tipo garsiakalbiai.

Koaksialo garsiakalbio pavyzdys

Pati paprasčiausia ir prieinamiausia akustika. Iš tiesų šios akustikos dizainu yra keletas. Koaksialinio tipo garsiakalbiai, tai ant vieno garsiakalbio korpuso yra sumontuotos papildomai antra, o kartais ir trečia bei ketvirta juostos… Kai kurių tokios rūšies garsiakalbių atkuriamų dažnių juosta gali siekti nuo 60 Hz iki 15-20 kHz, tačiau dėl konstrukcijos ypatumų jie labiau tinka galinei akustikai. Todėl nerekomenduojama juos montuoti automobilio priekyje.

Bendras tokio garsiakalbio pranašumas yra didesnis atkuriamų dažnių juostos aprėptis. Paprastai koaksialinė akustika montuojama į įprastas automobilio garsiakalbių vietas. Šis akustikos tipas tiks garso mėgėjams kuriems reikia paprasto ir nebrangaus sprendimo.

Plačiajuosčiai komponentiniai garsiakalbiai.

Dažniausiai sutinkami komplektai iš dviejų ar trijų garsiakalbių. Paprastai jie sudaryti iš atskirų garsiakalbių, pritaikytų darbui siaurame dažnių diapazone.

Dvijuostę sistemą sudaro žemų/vidutinių ir aukštų dažnių garsiakalbiai. Trijų juostų sistemą papildo atskiras vidutinių dažnių garsiakalbis. Tokios sistemos montavimas ir nustatymas yra sudėtingesnis, bet ir jos grojimas pasižymi didesniu natūralumu, bei geresne lokalizacija.

631b7c33078a960c31215b96d12be8cf--hertz-car-audio-car-audio-systems
Plačiajuosčiai komponentiniai garsiakalbiai

Aukštų dažnių garsiakalbis – paprastai jis būna su kupoliniu lengvu difuzoriumi, pagamintu iš šilko, dirbtinio šilko, aliuminio arba titano ir mažu neodimio magnetu. Aukštadažnį geriausia yra montuoti klausančiojo ausų lygyje tai ženkliai pagerina garso atkūrimo kokybę, bei garsų lokalizaciją. Tačiau toks komponavimas turi ir savų trūkumų – kartais galima girdėti, kad aukšti dažniai sklinda iš viršaus, o vidutiniai dažniai – iš po kojų.

Garso procesorius STEG

Šiai problemai spręsti yra sukurti garso procesoriai, kurių dėka galima sukurti atkuriamos muzikos scenos jausmą, kur visi garsai sklinda virš automobilio panelės ir aiškiai girdisi instrumentų, bei atlikėjų lokalizacija. Trijuostės sistemos lokalizacijos trūkumų turi kur kas mažiau, tačiau jos turi kitą trūkumą, kuris trukdo šios sistemos populiarumui, tai – didelė ne tik garsiakalbių, bet ir jų montavimo kaina.

Mercedes-Benz automobiliui skirti 3 juostė sistema
Mercedes-Benz automobiliui skirta trijuostė sistema

Visgi, trijuostė sistema gali užtikrinti tikrai gerą garso kokybę ir labai gerą dinaminį diapazoną. Geresniam garso diapazono atkūrimui dažnai papildomai naudojamas žemų dažnių garsiakalbis, vadinamas subwoofer’iu. Tiesa, patys žmonės neretai būtent nuo jo ir pradeda tobulinti gamyklinę garso sistemą, kas yra išties klaidinga.

Taigi, tiek dviejų juostu sistemos, tiek trijų garsiakalbiai yra vienintelis teisingas sprendimas automobilio priekinei akustikai.

Kontaktai

Parašykite į šią formą Jums rūpimą klausimą ir mes susisieksime su jumis arba susisiekite su mumis jau dabar:

info@modinta.lt

+37067732927

Sodybų g. 6, Vilnius (5 vartai)

[contact-form][contact-field label=”Vardas” type=”name” required=”1″][contact-field label=”Email” type=”email” required=”1″][contact-field label=”Jūsų žinutė” type=”textarea” required=”1″][/contact-form]