Maserati Levante audio sistemos tobūlinimas su stealth tipo žemadažnio dėže

Maserati levante

Svečiuose Maserati Levante visureigis atkeliavęs iš kaimyninės šalies. Kaip įpastai naujuose automobiliuose gali būti sumontuota visuomenėje pagarsėjusi „aukšto” lygio sistema ir žinomi garsiakalbiai, tačiau jie neskamba arba nėra suderinti taip, kad atskleistu tokį potencialą kuris džiugintų klausytoją. Visgi automobilis yra ta vieta kuriame praleidžiama ilgas laikas. Savininkas buvo daugiau nei nepatenkintas skambėsiu šiame automobilyje, jis buvo labiau nei pasipiktinęs, kad pirkdamas tokį automobilį, negali mėgautis maloniu skambesiu.

Pagrindinis tikslas – išgirsti tikslesnį ir sodresnį įrašo atkūrimą, išgauti daugiau žemų dažnių, paliekant gamyklinį grotuvą, nekeičiant komponentų montavimo vietų ir maksimaliai sutaupant bagažinės vietos. Tokios sistemos visada yra kompromisas tarp patogumo ir atkūrimo kokybės, todėl geram skambesiui užtikrinti, labai svarbu teisingai parinkti sistemos komponentus.

Sistemos sudėtis

Garsiakalbiai priekis – FOCAL K2 POWER ES 165KX2

Garsiakalbiai galas – FOCAL K2 POWER EC 165

Žemo dažnio garsiaklbis – Polk Audio DB10SVC

Žemadažnio dežė – Stealth tipo, gaminta mūsų

Stiprintuvai – Ir pradžių ZAPCO ADSP Z8 ir FOCAL FPX 2.750

Laidai – Gladen Audio, Supra.

Visos sistemos komponentai

Paruošimo darbai ir

garso vibro izoliacija

Pradėjome nuo durelių paruošimo naujiems komponentams. Buvo atlikta pilna priekinių ir galinių durelių garso vibro izoliacija. Vidinė skarda padengta vienu sluoksniu vibro izoliacijos, antru sluoksniu akustinės izoliacijos, ir taip pat išorinė durų dalis padengta vibro izoliacija, o kai kurios, silpniausios dalys padengtos vibracijas sugeriančia medžiaga kurios sudetyje yra gumos, taip užtikrinant nelaidumą vibracijoms ir pašaliniams garsams. Šiame automobilyje kaip niekur kitur, durelių apdailos yra tikrai ganėtinai sunkios ir pakankamai izoliuotos, tad apdailas izoliavome garsą apsorbuojančia medžiaga, ypač tose vietose kuriuose yra daugiau plastikinių detalių nepalenkiamai jokioms vibracijoms ir girgždesiams. Manome, kad automobilyje dabar daugiau mažiau kaip garso studijoje.

Apdailų izoliacija

Garsiakalbiai

Na kaip ir pats automobilis tikrai prikaustantis akį savo spalvomis, taip ir šio automobilio garisaklbiai. O, bet, tačiau tik spalvos nepakanka. Kadangi gamykliniai buvo spalvoti, reikėjo neatsilikti ir pakeisti juos ne tik į akiai, bet ir ausiai malonesnius komponentus.

Maserati gamykliniai garsiakalbiai

Priekiui buvo pasirinkti Focal POWER ES 165 K2 dvijuostė akustika ir galui koaksialiniai FOCAL K2 POWER EC 165 garsiakalbiai.

garsiakalbiai focal
Focal POWER ES 165 K2 garsiakalbiai
Focal POWER ES 165 K2 aukštadažnis, montuojant apklijuojama garso izoliacija
FOCAL K2 POWER EC 165

Ši K2 POWER akustika yra tikrai aukšto lygio. Mūsų nuomone, gana logiška, kad „Focal“ pozicionuoja ją toje pačioje Elito šeimoje kartu su „Focal Utopia Be“.

Tad tikrai verta pabrėžti, kad geriau pamiršti šių garsiakalbių montavimą įprastoje vietoje. Akustika reikalauja tinkamo garsiakalbių montavimo, tad jiems buvo paruošti podiumai, kurie tvirtai prisukami varžtais. Toks tvirtinimas leidžia užtikrinti, kad garsiakalbis stovės tvirtai ir nejudins durelių. O akštadažniai buvo sumontuoti gamyklinėse vietose, šiek tiek pasukant į klausantyjį.

Žemadažnį rinkomės nedidelį ir tokį kuris tilptų į mūsų norimą montuotį vietą.

Polk audio žemadažnis
Polk audio žemadažnis

Laidų tiesimas

Sistema tikrai ne iš prastųjų, šie garsiakalbiai reikalauja daugiau galios  nei gali duoti gamyklinis stiprintuvas, tad buvo nuspręsta montuoti stiprintuvus prie atsarginio rato po bagažine. Jungiant garsiakalbius nuo stiprintuvo reikia pratiesti laidus ir paimti signalą iš automobilio grotuvo. Laidus garsiakalbiams naudojame OFC tipo t.y. bedeguonis varis, kuris turi puikias savybes garso atkūrimo atžvilgiu. Maitinimui buvo panaudotie 20mm2 skerspjuvio laidai Gladen Audio, kadangi sistemoje yra 2 stiprintuvai, laidu skirtstimui buvo panaudoti šakotuvas ir saugiklinė su 2 ANL tipo saugikliais. Laidus vedėme ir montavome taip, jog atrodytų gamykliškai, visi aptraukti apsauginiais kembrikais.

Maitinimo laidas aptrauktas pintu kembriku
Pratiesti maitinimo ir akustiniai laidai

Stiprintuvų montavimas

Stiprintuvams parinkome tokias vietas kuriose jie visai nekris į akis, nesimatys pakėlus bagažinės dangtį ir svarbiausia neužims reikiamos vietos. Abiems stiprintuvas gaminome padėklus, kad stovėtų tvirčiau ir tilptų reikiamose vietose. Galutiniam rezultate juos nudažėme juodai ir pritvirtinome.

Stiprintuvo padėklas
Sumontuotas stiprintuvas ant padėklo
Sumontuotas stiprintuvas
Stiprintuvas žemadažniui

ŽEMADAŽNIO GAMYBA

Žemadažnis yra toks garsiakalbis kurio šiaip sau nesumontuosi. Jam reikalingas tam tikras tūris, kad jis galėtų suteikti norimą rezultatą, na arba dar galima montuoti jį į palangę, jeigu tai sedano tipo automobilis o žemadažnis free air tipo, bet šį kart ne apie tai. Mūsų pasirinktam garsiakalbiui reikėjo mažiausiai 16 litrų dėžės, kad galėtume išgauti sodrų ir gerą žemą garsą. Na, ne kiekvienas nori savo bagažinėje papildomai vežiotis dėžę, o kur jau kalbėti apie gamyklinę išvaizdą. Tad puikus variantas yra „Stelth” tipo žemadažnio dėžė, kuri yra gaminama stiklo pluošto pagalba, pagal automobilio kėbulą, taip suteikiant galimybę visiškai nepanaudoti vietos bagažinėje.

Pirmas etapas

Pirmiausia pasiruošiame bagažinę, ištraukiame visas apdailas ir apdengiame automobilį, kad neišpurvintumėme. Toliau apsiklijuojame vietą kurioje bus montuojamas žemadažnis ir pasiruošiame žemadažnio tūrio matricą. Štai kaip tai atrodo.

Antras etapas

Toliau turime sutvirtinti gautą matricą ir užtepti dar ne viena sluoksnį, kad sienos gautųsi tvirtos ir nepraleistų oro.

Stelth dėžės žemadažniui gamyba

Trečias etapas

Šiame etape jau ruošiame dėžės priekį, kuris buvo išpjautas iš faneros  pagal automobilio kėbulą ir sutvirtintas su visa dėže. Viduje taip pat išklijuota vibro izoliacinė medžiaga ir už garsiakalbio toje vietoje klijuojma garso izoliacinė medžiaga.

 

Ketvirtas etapas

Tokio šviesaus debesėlio negalime palikti, kad ir kaip jaukiai ir maloniai atrodytų, tad nudažėm priekį juodai.

Penktas etapas

Sumontavus stiprintuvą, montuojame ir žemadažnį su visa dėže į jo vietą.

Šeštas etapas

Paskutiniai potėpiai, tiksliau visa gamyba, šio žemadažnio slėpimas. Neminėjome, jog pačio automobilio šone, tokios vadinamosios kišenės nebuvo, tad gavus savininko sutikimą pjauti šoninę apdailą, tik tokiu būdu galėjome pagaminti tokią dėžę. Bet kažkaip reikia gražinti pradinį vaizdą, tik su skyle žemadažniui. Tad vėl gaminome iš faneros pagrindą, kurį sujungėme su bagažinės apdaila.

Septintas etapas

Po apdailos perdarimo, priėjome dar vieną svarbų etapą – garso izoliacija. Ji užtikrina žemadažnio grojimą be pašalinių garsų ir trigdžių.

Galutinis rezultatas

Surenkam apdailas ir džiaugiames puikiu rezultatu. Gero garso!

Stelth tipo žemadažnio dėžė įmontuota į automobilio sparną

Kontaktai

Parašykite į šią formą Jums rūpimą klausimą ir mes susisieksime su jumis arba susisiekite su mumis jau dabar:

info@modinta.lt

+37067732927

Ozo g. 22A, Vilnius

[contact-form][contact-field label=”Vardas” type=”name” required=”1″][contact-field label=”Email” type=”email” required=”1″][contact-field label=”Jūsų žinutė” type=”textarea” required=”1″][/contact-form]